Rabu, 10 Ogos 2011

BB Cream Elianto n Miyami Two Way Foundation

Apa kes aku hari ni nak citer pasal makeup erk...No hal lah...sapa nak marahkan.  Blog aku..aku punya sukalah nak citer apa...huhuhu.  Oklah..baru2 ni masa pergi JJ AEON ada lalu satu kedai jual produk Elianto..ada wat sale 30% lagi.  Pernah dengar pasal produk ni..setengah orang kata ok...singgah jap.  Tanya lah kat salesgirl tur..ada tak BB Cream...dia kata ada.  Aku baru nak try pakai BB Cream ni.  Hari tur pernah try member punya BB Cream tapi brand lain...mahal.  Disebabkan Elianto ni murah...aku pun beli ler.  Not bad..ok..muka tak kering...smooth jer.  Lepas pakai BB Cream tur, aku guna bedak wajib pakai...Miyami...produk cosway.  Bedak tur memang tak pernah miss aku beli...Dulunya aku just guna bedak tur jer...tak pakai foundation pun....cuma basahkan muka or span untuk apply kat muka.  Gerenti muka nampak licin..huhuhu...dan juga sampai petang still bedak masih kat muka.  Pernah beli yang Medium (2) ...tapi bila apply kat muka, mak aiii....putihnya.  Last2 aku beli yang dark...oklah...tak putih.  Natural jer.  Pernah terbaca dalam blog...kalau muka cerah jangan pakai yang cerah...pakai yang gelap...aku tak dikategorikan dalam cerah or gelap...Nak basuh muka masa amik wuduk pun susah..huhuhu...pastikan bila pakai bedak ni..cuci muka ngan minyak baby dulu.  Susah nak tanggal bila guna pencuci muka biasa....takut nanti bila amik wuduk tak kena air kat muka lak...
BB Cream Elianto...aku guna yang dark
  
Miyami Two Way Foundation...dark gak...

3 ulasan:

  1. bole ke pakai bb cream, then bedak miami? takda pape efect ke?

    BalasPadam
  2. ekamokhtars..sori lambat reply...kalau pakai miami..akak tak pakai bb cream, sebab bedak tur dah okay...

    BalasPadam
  3. salam saya dulu pun pakai bb cream..but now pergi kerja i prefer pakai naturactor foundation..Memang best naturactor ni tak berminyak, jerwat- jerawat i yang banyak pun dapat dicover..hehehe hasilnyer muka yg flawless..u all kalau nak cuba naturactor ni i suggest beli kt cni http://riasanggunbeautyconcepts.blogspot.com
    Coz kalau u all beli kat tempat lain dikhuatiri takut u all terbeli yg fake..

    BalasPadam