Selasa, 2 Ogos 2011

2nd Day Ramadhan

Hari semalam berbuka puasa aku masak.  Masak ikan talapia 3 rasa ...resepi aku ler.  Goreng ikan patin n goreng sayur campur udang.  Air lak beli air jagung n air soya...sian Along...air kelapa tak ada.  Mujur aku sempat masak...tapi tak ada rehat langsung sampai lah waktu berbuka.  Tapi puas hati..anak2 selera makan.  Hari ni anak dara aku berpuasa.  Semalam nangis2 nak puasa..aku jer yang tak bagi sebab dia tak bangun sahur.  Hari ni bangun sahur.  Semangat betul...tak menangis pun.  Makan pun kemain seleranya...makan nasi ngan makan roti john 2 ketul.  Tak tau setakat mana boleh berpuasanya.  Pukul 3 tadi, aku call nursery yang anak aku duduk..tanya anak dara aku puasa ker...nursery tu cakap dia puasa lagi...huhuhu..jangan tak caya...dah kul 3 leh tahan lagi.  Alhamdulillah...aku ingat dia dah surrender.  Pagi tadi sebelum pergi sekolah aku tanya lagi....Ikah puasa ker?  Dia angguk...tahu ker puasa tur tak leh makan ngan minum..kena tunggu waktu Maghrib baru leh makan..dia angguk lagi...biar betul dia faham.  Aku cam tak caya jer dia nak puasa.  Tak perlah...Siap order air Coca-Cola lagi...mula2 aku tanya Along n Angah yang order air apa yang nak diminum berbuka nanti...bila tanya tang dia....Anak ibu sorang ni nak minum apa?  Dia pun jawab "Air kola..."  Yang aku dengar air kolah...terperanjat gak aku.  Bila aku bagitau mana leh minum air kolah...dia merajuk...ulang banyak kali .... "air coca-cola...bukan kolah..ooooooo...baru faham.  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan