Khamis, 8 Disember 2011

Minyak Motor Habis...

Semalam balik dari ofis macam biasa.  Pukul 5.30 hubby amik...masa tengah syok citer2 atas motor, sambil tengok2 jalan raya..tetiba hubby kata tadi dia nak isi minyak..tapi lupa.  Aku tengok meter minyak dia pun dah nak ke zero.  Sempat ker ni?  Mintak2 lah sempat sampai stesyen minyak...ikut jalan Ampang Hilir...mana ada stesyen minyak oiiii...masa dah nak sampai depan Ampang Point..motor dah buat aksi..nak semput dah..hubby pun kata...lain macam jer motor ni..aku yang dok belakang cuak gak..akhirnya...motor mati gak enjinnya..hubby dok gelak2 lagi.  Aku pun turun motor...hubby try goncang2 motor..kot2 leh hidup...memang hidup pun..cepat2 ler aku naik.  Tak sampai baper meter mati lagi..jalan dah lah jem..aku suruh hubby sorang2 jer naik motor tur..maklum ler..kalau bawak aku nanti guna banyak minyak lak.  Aku rela jalan kaki dari motor mati enjin tengah sesak2.  Mujur ler stesyen minyak dekat dah...Moral of the story..jangan sembang atas motor..nanti lupa nak isi minyak.  huhuhu...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan