Isnin, 20 Jun 2016

Selamat Hari Lahir Muhammad Nur Syafiq & Belated Birthday Syahir

- 14.06.2016 -
Selamat Hari Lahir Along yang ke-16 ...  Semoga jadi anak yang soleh dan menggembirakan hari ibu dan abah .... aminnnnn ....

special kek by @sweetkueh

buat tema spiderman sebab nak celebrate sekali ngan Intan Payung Syahir .... belated birthday ...hari tu xde kek ... 

Along dengan Syahir

16 tahun ... next yer SPM




Suka sangat dpat kek Spiderman

Pra Aidilfitri

Lamanya tak jenguk2 kat sini.  Mujur tak penuh sawang lagi ... tapi berhabuk jer sikit2.  Hihihi...

Alkisahnya hari ni nak cerita pasal balik kampung aka pra Hari Raya ... maklum lah raya tahun ini giliran Incik Aidil ... Balik perok kome ... isk..isk..isk...(belum apa2 dah lain macam rasanya).  Memang setiap tahun memang ikut giliran.  Kalau giliran kampung aku, memang tak balik Perak.  Kalau kena giliran Perak, memang tak balik Pahang.  Sebulan lepas raya, baru balik.  Nak balik dua-dua kampung memang tak boleh ... penat n ongkosnya.  Redha jerlah ... 

Ambil cuti balik kampung sebelum puasa ... Dapat berpuasa sehari jer kat kampung ... alhamdulillah .... 

Laman rumah ... boleh main kejar2 ... erk ... ayam sekor

Sukanya Intan Payung Syahir main kejar2 ngan jiran sebelah rumah ...

Balik kampung kali ni dah dapat kaki ... sukalah dia ...

Jatuh pulak dia ...

main kejar2

Kejar ngan ayam ...

Larikkkkk...ada budak kecik kejar ...

Balik kampung sempat jugak pergi ke Chini ... tengok baby kakak ... alhamdulillah dapat gergirl ...

Baby Annisa

Bapak baby

Along ngan ayam Aki ... memang lumrah .. balik kampung jer ... ayam Aki kena korban .... masak kari ...


Rabu, 11 Mei 2016

Selamat Hari Lahir My LiL Princess - 1 Tahun

Sengaja menyibukkan diri dah terlupa nak bagitau yang My LiL Princess dah setahun 26.4.2016 hari tur.  

Dan juga dah selesai pun ambil injection 1 tahun ... 26.4.2016 tur kebetulan hari Selasa tepat2 tarikh memang kena injection ... jadinya presentnya INJECTION ... hihihi...

Alhamdulillah ... sepanjang kena injection sampai umur 1 tahun ni memang tak pernah demam ... Aku masih BF lagi ... petang balik kerja memang tak berenggang ... Dah pandai menyebut neneng ...
  • Syahira dah pandai jalan
  • Syahira dah pandai rebut barang dengan Intan Payung Syahir
  • Syahira dah pandai meminta barang
  • Syahira dah pandai mengamuk
... Selamat Hari Lahir "Nur Irdina Syahira" yang ke 1 tahun ....


Semoga jadi anak yang solehah ... aminnnn...

Isnin, 9 Mei 2016

Syukur ... Selamat

Semalam ... 9.5.16 .... memang tak duga langsung nak jadi.

Citernya bermula macam ni ... ada jemputan kenduri dari sepupu Incik Aidil di Puchong Perdana ... plan nak pergi dengan mak saudara Incik Aidil.  Lepas Zohor baru nak pergi katanya.  Jadinya...bersiaplah selepas solat Zohor.  Dalam pukul 2 memang dah ready semuanya sebab janji dengan long aka mak saudara pukul 2 ... tunggu2 tak datang lagi.  Jadinya aku panaskan bubur baby Syira .. nak beri dia makan.  Minta tolong Kak Lang hidupkan api dapur ... dah siap panas ... tutup api ... and beri Syira makan.  Tak habis pun makannya ... yang balance ingat nak bawak pergi kenduri.  Minta tolong Incik Aidil ambil tupperware kat dapur nak masukkan bubur yang balance tadi.  Masa Incik Aidil pergi dapur ... dia ada bau hangit tapi tak syak apa2 ... tingkap dapur terbuka jadinya dia ingat jiran yang masak.  Tiba2 dia nampak ada api kat dapur ... bukak kabinet yang ada tong gas tur ... memang tak duga ... api dah marak dekat bawah.  Rupa2nya yang bau hangit tadi dari bawah dapur tur.  Aku yang tengah nak pakaikan baju Syira .. terus masuk bilik air ambil tuala yang memang dah ada dalam baldi bawak pergi dapur.  Api memang dah penuh bawah dapur tur sebab gas dah keluar ikut hos yang sambung kat corong dapur tur ... Aku panggil anak2 suruh keluar sebab rumah dah penuh asap ... dan suruh Along panggil jiran bawah ... jiran atas pun turun sebab nampak asap n dengar orang menjerit ... jiran tur ingat orang bergaduh ... jiran bawah pun naik ... api memang dah jadi besar ... tak tau nak buat macamana...pemadam api memang tak ada ... simbah air satu baldi n guna tuala basah ... Incik Aidil cuba tarik tong gas keluar ... tapi tong gas dah panas ... tak boleh nak pegang ... jiran pun tolong tarik .. melecur jari sikit ... bawak keluar tong gas takut meletup.  Masa tur api dah hampir padam.  Gas memang keluar sentiasa ... getah penutup gas tur dah cair sebab kena api.  Panggil orang yang kedai runcit yang kami beli gas tur .. dan dia yang tolong tutupkan guna screwdriver ... Alhamdulillah ... Tak tau nak kata apa kalau semua tur jadi bila kami dah keluar pergi kenduri ... mujur masih ada dalam rumah dan mak saudara datang lewat ... satu rumah bau hangit ...




Sabtu, 30 April 2016

Ayam Nandos PERCUMA....

Assalamualaikum ...

Ada sesapa kengkawan yang rajin ke Nandos tu dan nak ayam Nandos percuma ... boleh lah klik kat bawah tur.  Nandos nak bagi ayam percuma ....

Isnin, 25 April 2016

Syahir Hilang di TESCO

Semalam nak jadi citer ...

Walaupun kepala ting tong ... sebab musabab tak tau naper ... dari balik kerja hari Jumaat lagi ... kepala memang pusing memusing ... tunduk jer macam nak jatuh ... baring jer macam terawang-awangan.  Tak pergi klinik pun...Okay sambung citer di atas ... Petang lepas Asar pergi TESCO sebab nak cari barang2 anak2 ... kepala okay sikit ... Orang memang ramai .... mungkin sebab baru gaji semuanya ... 

Lepas pilih2 barang ... masa tur Intan Payung Syahir memang dah macam tak tentu arah ... letak roti dalam troli suruh bukak roti ... letak air suruh bukak air ... memang selalu letak dia dalam troli sebab kalau letak kat bawah memang tak terkawal .... sekarang tak yah bawak stroller Syira dah .. sebab dia dah pandai berdiri ... jadinya dalam troli dia ngan abang dia dah duduk ... Syira okay jer ... Lepas dah bayar amik resit bermulalah citernya ... Sekarang tengah promosi tukar resit dapat sticker ... jadinya aku yang tak sedar diri ni pergi dengan Kak Lang tanpa ingat kat anak2 terutamanya Syahir yang dah lepas dari troli.  Lepas pun sebab nak isi barang ... Incik Aidil lepaskan ... Kepala masa tur memang tak ingat apa2 ... menonong jer jalan ke kaunter nak amik sticker ... tak sedar pun masa bila Syahir ni lari macam lipas kudung ... sedar2 Incik Aidil suruh jaga troli dengan muka masam cari Syahir yang kat depan memang dah ramai orang.  Aku pun tak nampak mana Syahir ... Menjerit2 aku panggil nama Syahir kat tengah2 orang ... Incik Aidil dah berlari ke depan ... panggil nama Syahir jugak ... Dada aku memang dah berdebar2 ... Tak pernah lagi jadi camni ... Kat situ jugak ada orang purdah hitam tengah nangis2 cari anak dia jugak ... security pun tengah cari anak dia .. agaknya hilang jugak ... dalam hati aku ni tak tau nak kata apa ... last2 dalam beberapa minit ... nampak Incik Aidil dukung Syahir ... ALHAMDULILLAH ... Syukur sangat2... tak terkata .. walaupun hanya beberapa minit hilang .. mujur ada orang pegang dia ... mungkin sebab dengar Incik Aidil panggil nama Syahir ... Incik Aidil jumpa dia pun sebab ada orang bagitau ... Memang aku kena bebel ler dengan Incik Aidil ... Lepas ni memang tak boleh lepas tangan ... kena ikat tangan Syahir ...

Bila tanya balik kenapa Syahir lari-lari dalam Tesco ... boleh dia jawab ... Air lari2 penat ... Aku tanya lagi .. Siapa pegang Syahir... Syahir jawab ...Acik pegang...Acik baik ...Jadinya ...memang dia tak takut orang ... dan tak menangis langsung bila Incik Aidil jumpa tadi ....








Rabu, 20 April 2016

De'Xandra - Pati Minyak Wangi

Ada orang nak order tak minyak wangi ni ... Kalau berminat PM ...