Sabtu, 24 September 2011

Bateri Kereta Buat Hal..

Pagi tadi aku bangun awal coz nak bersiap awal pergi open house ofis.  Lepas solat Subuh tak tidur dah..nak bersiap pergi ofis.  Gosok baju aku n baju anak2.  Hubby nak hantar aku n anak dara pergi ofis dulu.  Lepas tur dia baru pergi lak.  Tapi bila fikir balik..2 kali nak ulang alik baik pergi sekali semua.  Hubby ada hal lak ... nak tengok barang yang dia minat kat Courts Sentul.  Dah 2 kali ulang..hari ni dia kata nak pergi awal sikit.  Bila dah ready semua..dah siap cantik2...jeng..jeng..jeng...kereta tak boleh start.  Hubby tengok lampu bateri semua okay.  Rasa dek aku bateri tur baru jer lagi..baru beberapa bulan..hari tur sama gak..kena kat Ampang Water Front..sampai2 sana kereta terus mati tak leh start.  Nasib baik tak kena tengah jalan..Bila kereta tak leh nak start pagi tadi..hubby call teksi depan rumah..driver teksi tur cuti lak.  Hubby kata naik teksi lain...aku teringat kat Ana ... call hp dia..mujur ler dia kat Bandar Baru Ampang.  Minta tolong amik kat umah.  Terima kasih Ana ... jadi Wonder Pet.  Jasamu dikenang...Balik ofis pun tumpang ana gak.  Hari ni gerai Bahagian aku cepat tutup..mujurlah sediakan kuih-muih melayu..buatnya suruh sedia mender2 yang berkuah....maunya lambat nak berkemas..nak basuh mangkuk2...Kenyang giler perut hari ni..jap lagi nak pergi umah member kat Sungai Besi lak..pas tur umah awek member hubby aku lak kat Ampang...wahhhhh..kekenyangan sungguh hari ni.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan