Rabu, 13 Julai 2011

Rumah Oh Rumah


Dah lama proses pembelian rumah aku tergendala.  Dari bulan 3 hinggalah ke tarikh hari ini dan di saat ini aku masih tak pindah rumah sendiri lagi.  Selepas permohonan pembelian rumah aku dengan Kerajaan kena tendang...aku dah tawar hati nak teruskan untuk beli rumah tur.  Tapi dek kerana dah bayar duit deposit n aku takut duit tur hangus...aku teruskan juga.  Sampai bila nak menyewa...kata hubby.  Nak gak merasa dok rumah sendiri.  Anak2 makin besar...kena ada bilik masing2.  Rumah yang aku sewa sekarang 2 bilik.  Suasana ok.  Jiran ok.  Rasa sayang nak pindah rumah...tapi terpaksa gak.  Lepas loan aku kena reject ngan Perumahan, aku try apply ngan bank lak.  Ada gak aku try ING Home Loan.  Memula memang dah excited ngan janji2 kosong ING tur.  Kata loan aku lulus...gerenti lulus.  Tapi bila dah submit borang..tunggu punya tunggu haram...kata lak gaji aku tak dapat nak tampung loan yang aku mintak tur.  Tak dapat full, aku kena tambah lak..banyak lak tur...bukan 1, 2 ribu...12 ribu tur...aku cancel...cari bank lain..banyak gak bank reject..last2 pilih RHB...ni lagi satu bank..memula kata gerenti lulus dah ni..jangan risau..tunggu lawyer call jer..bila tanya dah hantar lawyer ker..kata dah hantar...tapi last2 dia call kata bahagian approve loan reject...gaji tak leh nak cover loan yang aku minta tur..satu lagi masalah timbul..loan kena dikurangkan dari yang aku mintak.  Kena tambah RM3k lagi.  Tak apalah, nak tak nak...lagipun SnP dah lama sign..aku terima jerlah.  Malas nak fikir dah.  Hope kali ni tak ada masalah dah...Tur lah...bukan senang nak beli rumah, kena tempuh pelbagai dugaan....
gambar pak google...bukan umah aku..huhuhu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan