Jumaat, 12 Ogos 2011

10th Day Ramadhan


Hari yang ke sepuluh Ramadhan...aku merajinkan diri aku menyediakan juadah berbuka puasa.  Lagipun tengok lauk yang dijual....semuanya tak minat.  Ntah...tak selera...mungkin asyik2 beli.  Dah rasa cam tak ada pilihan lak.  Aku try wat tom yam...seumur hidup aku ni...boleh kira ngan jari jer aku buat tom yam.  Hubby n anak2 suka tom yam...cuma aku jer malas nak buat.  Bukan susah sangat...campak2 jer...tak payah tumis pun. Kononnnya balik dari kejer singgah Giant kat umah..beli perencah tom yam n mender2 alah yang boleh dimasukkan ke dalam tom yam.  Udang n ayam dah ada kat umah...balik rumah terus buat ramuan dia...cewahhhh ramuan....  Confident jer masaknya...tapi...tak ada bau aku masak tom yam ni.  Beli perencah tom yam maggi.  Sepatutnya bila menggelegak berbau ler...tapi lain lak.  Apa yang tak cukupnya...kiub tom yam tur dah aku bubuh 3...kena bubuh lebih lagi ker...huhuhu...cuma yang aku tak bubuh daun limau purut.  Tak ada jual kat Giant tur...Bila hidang waktu berbuka, mak aiiii....rasanya...tak macam tom yam pun...ntah ler..tak pandai masak tom yam kot aku ni.  Balun jer lah...dah tur jer yang ada.  Mujur gak aku goreng ikan pekasam n sambal tempe ikan bilis.  Berselera gak...Sesapa yang tip top masak tom yam tur tolong ajar...ada ker orang nak ajar...
tempe goreng...google pic...
tom yam ...bukan aku yang masak...google....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan