Isnin, 8 Ogos 2011

6th Day Ramadhan

Hari ke-enam berpuasa cuti Sabtu.  Fikir gak nak masak apa...tapi mujurlah ada adik aku datang dari Tanjung Malim.  Man penyelamat aku...Tq so much Man...Memang kedatanganmu, De menunggu.  Memang plan nak masak ayam percik.  Lauk kegemaran keluarga aku.  Dan juga resepi mak aku dari aku kecil lagi.  Terima kasih mak bagi resepi.  Ayam percik memang best....Lepas Zohor tur aku siap2 pergi Tesco.  Kereta hubby masuk workshop, naik keter adik ler.  Beli peha ayam yang besar tur 6 ketul, ikan siakap, udang n lain2.  Sampai umah kul 3.30 petang...terus perap ayam.  Semua perkakas nak bakar ayam baru...maklum ler dah pindah rumah ni...tak bawak tempat bakar hari tur.  Lagipun tak tahu kemana dah berjalan.  Mujur ada laman kat belakang rumah.  Boleh buat bakar2.  Tak lah masuk asap dalam rumah jiran.  Call adik sorang lagi kat Pandan Indah...Ipin...pelawa nak berbuka sekali ker...pantang dengar buat ayam percik...terus on...huhuhu.  Menu aku hari tur...ayam percik, kerang bakar n sayur goreng.  Best gak berbuka ramai2.  Macam kat kampung jer...teringat suasana kampung.  Lepas berbuka plan nak pergi Tesco lagi...nak makan cendol gula Melaka ngan Cendol Durian.  Bestttt.....hari tur dah makan.  Malam tur kononnya nak bagi adik makan sekali. Along n Angah tak nak ikut..nak pergi Terawih..huhuhu.  Pergi pun tak lama, lepas makan....balik.  Erkkkk...kenyangnya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan