Isnin, 22 Ogos 2011

21st Day Ramadhan

Hari ke 21 - Apa plan aku hari cuti Ahad ni.  Anak2 bising bila nak buat cornflakes madu tur.  Aku kata nanti dulu...bahan2 dah beli semua.  Tunggu nak buat jer.  Mood tak datang lagi...nak buat sesuatu kena ada mood, kalau tak...tak menjadi ler jawabnya..huhuhu...Angah beria2 bagitau dia nak tolong sama...Aku pun merajinkan diri ke dapur...tengok resepi jap kat internet..tak susah mana nak membuatnya..cuma yang lecehnya kena masukkan dalam cup..tapi mujurlah ada assistant..Along n Angah..anak dara aku tolong gak..tolong rasa n tolong bukakan cup tur..lepas siap semuanya...tunggu hubby balik dari gunting rambut...nak pergi beli dapur..dapur yang ada dah nak rosak..api slow motion..kalau masak tur amik masa.  Aku kalau api slow, mulalah hangin satu badan..huhuhu. Kul 2 hubby balik...kul 2.30 keluar umah.  Along n Angah tak nak ikut..yang setia mengikut siapa lagi kalau bukan anak dara aku.  Tak boleh tinggal, nanti haru jadinya kat umah. Mula2 ingat nak cari kat Care four jer..coz dekat ngan umah.  Malas nak jauh2.  Tapi cam tak berbaloi jer...rushing pulak ke Jalan Pasar..hubby suka tempat tur... sebab kat situ ada lagi murah dapur yang macam kat Carefour tur..cuma tak ada lah branded.  Jam dah pukul 4 lebih dah masa tu.  Kepala dok pikir sempat ke masak ayam percik..plan memang nak masak ayam percik...sebelum keluar tadi dah perap ayam, tunggu nak bakar jer.  Dalam hati dah berkata..memang tak sempat pun..nak hidupkan api untuk bakar pun makan masa...masak kuah percik tur sekejap jer..sampai umah dah dekat nak pukul 6.  Hubby kata goreng jer lah ayam tur..mana sedap goreng.  Last2 aku bakar kat dapur gas aku yang sememangnya dah nak rosak..kalau nak rosak biar rosak betul2...baru leh buang.  Berasap satu rumah..takut lak jiran kata umah sapa terbakar..dah siap bakar ayam baru tukar dapur baru..masak kuah lak...dah dekat waktu berbuka baru siap masak.  Jiran sebelah bagi kerabu...kerabu apa ntah...licin hubby makan..nak harapkan aku wat kerabu..tak pandai...teringat kat mak..waktu bulan puasa suka wat kerabu pegaga..aku tolong hiris pegaga jer...tak amik resepi pun...lepas ni kena belajar wat kerabu lah..
kerabu pegaga...
ayam percik..google pic...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan