Jumaat, 12 Ogos 2011

11th Day Ramadhan

Hari yang ke sebelas Ramadhan...aku rajin lagi ke dapur.  Balik ofis kul 5 sampai umah kul 5.45 gitu...Menu aku nak masak sotong sambal petai, tempe goreng cili + ikan bilis.  Tempe tur semalam dah masak...hari ni cam teringin lak makan lagi.  Hantu tempe...jangan tak tau tempe bagus untuk kulit.  Mujur kedai runcit dekat kat umah.  Sebelah umah jer...so sumer tur beli kat situ.  Cili kering minta tolong Along potongkan, petai minta tolong Ikah kopekkan...so senang sikit kerja aku.  Terima kasih anak2 ibu tolong ibu masak.  Lauk tambah lak siput sedut masak lemak kesukaan Along n Angah...beli ngan katak penyek aka Farrah.  Opssss...lupa satu lagi menu...sayurnya rebus kacang bendi jer...feveret hubby aku cicah ngan sambal belacan.  Tapinya...kali ni dia terbeli yang tua so bila makan keras ler...siannnn.  Tempoh memasak sumer tur aku amik masa dekat 1/2 jam lebih sikit lah.  Siap masak kul 7.  Ok lah tur...leh rehat gak.  Yang bestnya, aku beli sebiji tembikai kat kedai runcit yang aku citer tadi.  Mak aiii...mahal gak.  Sekilo 2 hinggit.  Teringin punya pasal, beli jerlah....niat nak buat pencuci mulut n air tembikai.  So...itulah menu untuk puasa yang ke-11...puasa ke 12 apa menu lak.
sotong petai...

siput sedut...

tempe goreng...

bendi rebus...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan