Rabu, 4 April 2012

Beli Barang Terlupa Bayar

Citer ni nak kata lama..tak lama...nak kata baru..tak baru gak..macam suam2 kuku lagi ler...tapinya nak citer gak walaupun ada yang mungkin menyampah ngah citer aku..hahaha....Cenggini citernya...adalah satu hari tur, survey frame ngan karpet nak letak kat rumah.  Kononnya nak cari harga yang murah ler...last2 jumpa kedai kat Ampang Waterfront..kedai orang Pakistan.  Ada karpet ngan ayat2 Al-Quran lagi.  Rasanya itulah kedai paling murah..beli jerlah kat situ...Tuan kedai tur asyik cakap saya ikhlas, abang ikhlas..kakak ikhlas...saya jual murah dengan kakak..agaknya memang trend diaorang bila berniaga mesti cakap ayat cam tur.  Bila dah packing barang nak masuk dalam kereta...hubby siap salam2...terus masuk dalam kereta...bila dah setengah jalan .. tetiba ... hubby raba poket seluar .. "alamak ayang, abang lupa bayarlah".  Laaaa...rupanya tuan kedai tur pun tak perasan hubby lupa bayar...yang hubby lak lepas letak barang dalam kereta terus blah cam tur jer.  "Camner ni, dah nak Maghrib dah".  Jap lagi jerlah hubby cakap bayar...turlah..ikhlas..ikhlas..last2 terus tak bayar...kalau jenis yang memang kebulur ngan mender free..harus lah tak payah bayar..dia bukannya ada alamat aku pun...tapi masih ada akal, takkan nak buat macam tur kan...kat dunia memang lah lepas..kat sana nanti taulah azabnya...Pastu nak jadi citer lak...lepas seminggu beli barang, jalan2 kat Tesco Ampang..ada satu kedai gak jual macam tur.  Tengok harga memang murah sesangat dari kedai yang aku beli hari tur.  Memang rasa menyesal giler...Uwaaaaa.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan