Khamis, 13 Oktober 2011

Kesian Katak Penyek...

Kesian adik aku sorang ni kat ofis..Katak Penyek aka Farah...dia hilang wallet ngan handphone...kena curi..tak tau ler..sapa yang curi.  Orang luar ke orang dalam..ofis aku ni senang jer orang luar nak masuk..sebab banyak deal ngan usahawan, pembekal dan sewaktu dengannya.  Walau pun guna pas keselamatan, tapi bila masuk ke satu2 bahagian senang jer..buat macam umah sendiri.  Ke hulu ke hilir ... orang sekeliling lak bukannya peduli..ingat nak jumpa orang.  Tak perlah Farah...mungkin bukan rezeki kita...yang hilang mungkin sedikit, yang akan datang menggunung...insyaallah...Aku tak pernah hilang barang kat ofis..mungkin tak pernah rasa apa yang dia rasa..tapi ada satu kejadian yang dah lama...Masa tur, gaji ciput jer.  Bayar tur bayar ni..tinggal sikit jerlah..tetiba gaji aku kurang RM50...masa tur RM50 berharga...sedih tur..siap nangis lagi tur..huhuhu..tanya orang tur..tanya orang ni..dalam kepala suspek cleaner jerlah..tak ada orang lain.  Aku letak dalam laci..tak kunci lak...Ada sorang abang tur siap bagitau..duit tur ada kat celah2 jer..tak gi mana2..puas dah selongkar laci...last2...tergolek2 aku ... bukan pengsan tapi..malu kat diri sendiri..aku terlupa ada hutang kain ngan akak sorang tur..dah bayar RM50 kat dia..rupa2nya memang kat celah..celah poket akak tur..hahaha..kenalah kutuk ngan member ... seminggu asyik isu tur jer keluar...Lupa punya pasal.. ingat duit hilang...Banyak minum air semut kot..lupa sangat2...

Untuk Farah..tabahkan hati...nanti ada rezeki beli lain handphone...

Katak Penyek...Farah..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan