Isnin, 31 Oktober 2011

Cabut Gigi

Citer ni dah dekat seminggu dah...kisah anak dara aku dah rongak giginya.  Bukan klinik yang cabut..aku yang cabutkan.  Ingat nak cabut kat klinik..tapi masa pergi klinik hari tur..ramai lak orangnya.  Lagipun gigi Ikah tur dah goyang sangat dah.  Cuma tak dapat nak cabut jer.  Bila tanya klinik kos untuk cabut gigi dah goyang tur..RM50 lebih kurang.  Mak aiii...mahalnya..padahal gigi tur dah goyang sangat dah.  Last2 tak jadi cabut kat klinik..nasib baik ramai orang..huhuhu...Setiap hari aku suruh Ikah goyangkan gigi dia ke kiri ke kanan..depan belakang...hari2 aku cuba nak cabut...Sampailah ke hari aku dah geram sangat sebab gigi tur memang dah nak tercabut sangat...masa tur hubby tak ada kat rumah...pergi mesyuarat PIBG...aku pun suruh Ikah baring...dan bermulalah aku sebagai doktor gigi...gigi tur memang dah sedia senget ke kanan..jadinya aku kena tolak gigi tur ke kiri gak bagi senang nak cabut..nak tau aku guna apa nak tolak gigi tur..aku guna besi yang orang selalu dok buat cabut bulu kening tur..dia macam pengepit..jadinya aku balut ngan kain sikit...tolak gigi ke kiri pas tur cabut..nak jadi citer jatuh lak gigi atas lantai...tak jadi anak dara aku menangis..terus ketawa..tapi tak lama mana..bila tengok gigi dah berdarah mulalah keluar air mata...kesian..tapi mujur cepat cabut gigi tur sebab dah tumbuh baru kat bawahnya...nanti tak pasal2 gigi berlapis macam Angah..Ada lagi goyang giginya..tapi tunggu lah lain hari lak jadi doktornya..biar tumbuh yang sebelah tur dulu...

Selepas cabut..kena paksa amik gambar


3 ulasan:

  1. alolololo cian dia nanes.. hi3!!

    BalasPadam
  2. tur nangis kena ejek ngan abang long dia..cakap dia dah tak cantik dah...

    BalasPadam
  3. ibu yang serba boleh..
    hahaha
    cian ikah...

    BalasPadam