Isnin, 21 Mei 2012

Kereta Kena Block...

Weiii..malasnya aku kejer hari ni.  Maklum ler hari Isnin...hari yang sangat malassss.  Nak pulak badan cam tak sihat jer.  Nak story mory pasal cuti hujung minggu aku sekeluarga.  Hari Sabtu tur seawal pagi aku bangun...siapkan bekalan nak bawak pergi Melaka Wonderland.  Masak simple jer..dalam hati boleh ke bawak masuk.  Biar ler..kalau tak boleh bawak masuk...makan kat tempat lain jerlah.  Kul 8.30 turun dari rumah...masa sampai kat kereta tengok ada sebuah kereta blok keter aku..ntah keter saper, ikut suka hati mak bapak dia jer nak blok.  Aku tanya Incik Aidil..boleh keluar ker ni..Incik Aidil geleng..mana boleh keluar ni.  Dia pun hon ler..memula sopan jer honnya.  Maklum ler pagi lagi..mesti orang tidur.  Takut mengganggu lak..hon 2, 3 kali tak ada lak orang jengok keluar.  Hon lagi..kali ni kuat sikit.  Tak ada gak..memang nak kena ni.  Dah lah janji ngan adik 8.30 keluar rumah...nak sampai awal kat sana.  Incik Aidil dah macam bengang dah..hon banyak2 kali dah..lantak ler.  Semua orang tengok..tapi diaorng tak marah.  Siap suruh pecah cermin tingkap orang tur lagi.  Kalau tak tarik hand break tak apa..memang menyusahkan orang jer.  Orang sebangsa kita lak tur...macam2 cara nak bagi terbukak pintu keter tur..tapi tak leh gak. Alarm pun tak berbunyi.  Panggil security pun tak leh buat apa2..blah cam tur jer.  Usahalah sendiri nak selesaikan masalah tur....last2 adik datang rumah aku.  Tolong sekali..godek2 kereta tur.  Tendang pun dah tendang..tapi tak berjaya gak.  Incik Aidil dah macam nak pecah cermin tingkap dah..aku kata sabarrrrr.  Dah 1 jam 1/2 dok kat bawah..last2 aku naik rumah dan bawak bekal yang aku masak pagi tur..makannn..sebab lapar giler.  Pagi memang tak makan lagi..bajet nak makan kat kedai mana2.  Tapi lain lak citernya...Dah habis makan..intai kat bawah tengok ada orang bagi idea suruh alih keter sebelah keter aku dulu..baru leh aku keluar ikut parking lot lain.  Ok gak...akhirnya dapat lah keluar..tur pun dah 1 jam lebih ... Incik Aidil angkut batu ngan kayu yang ada kat situ letak kat atas bumbung keter tur..mujur tak pecah cermin jer..ada sedikit perikemanusiaan..tapi kesan calar tur ada sikit..kena pembaris besi yang Incik Aidil buat untuk bukak lock pintu.  Suruh security clamp keter tur...dengar2 citer orang tur mabuk.  Masuk kawasan perumahan pun pukul 4 pagi..mana nak dengar orang hon.  Sticker kereta pun tak ada..agaknya bukan ada kat situ..orang luar.  Next n3..pasal Melaka Wonderland...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan