Selasa, 20 Mac 2012

Akhirnya...Siap (Part 1)

Akhirnya..siap jugak langsir bilik anak2 aku...aku pinjam dulu langsir bilik my hero tu pasang kat dalam bilik aku.  Sebab langsir bilik aku belum jahit lagi...langsir bilik anak dara dah siap cuma railing belum pasang lagi.  Hari cuti ni baru nak pegi beli..huhuhu.  Lepas masak makan malam...baru start menjahit sampai Maghrib..berenti sekejap...pastu sambung balik.  Naik lenguh kaki kena bergoyang2...My Incik Aidil kata exercise tur..kecik tang kaki jerlah...Agaknya macam ni lah mak aku dulu jahit baju tempahan orang..bukan sikit..banyak lak tur...masa tur belum ada mesin karan elektrik lagi.  Kena guna mesin yang aku guna sekarang ni.  Sekarang ni mak dah guna mesin macam kilang..besar...sekejap jer jahitnya.  Aku memang tak pandai nak guna..takut lak rosak nanti.  Tangan tak berapa nak pandai menjahit ni susah sikit...Guna jerlah mesin pijak ngan kaki tur...alkisahnya memang aku ada beli motor elektri untuk mesin jahit tur..jadinya tak lah penat kaki..tetiba lak getah putus..jadinya terpaksalah pasang tali mesin jahit tur semula.  Excited sangat nak menjahit...hari minggu ni baru nak pergi beli getah tur kat kedai Singer...Tak adalah penat lagi kaki ni.  Opsssss...sambung balik citer tadi...dah siap jahit langsir dan pasang langsir...malam tur jugak lah..My Incik Aidil ajak menggerudi rumah..nak pasang cermin ngan jam dinding.  Dah tak menyempat2 nak tunggu hari cuti dah..Sampai pukul 12 lebih baru siap, sambil menonton citer Cinta Si Tukang Kasut.  Pukul 1 pagi baru masuk tidur..huhuhu...
Mesin jahit macam kat rumah aku...


 
Getah yang aku cari tur macam yang warna oren  dari kiri tur...
Tali yang kat mesin jahit tur macam kat bawah kanan sekali...
  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan