Jumaat, 27 Januari 2012

Menjengah Sekejap

Petang baru boleh jenguk blog aku ni...cbuk nak menyiapkan folio along tentang penjodoh bilangan.  Cikgu along suruh buat 50 penjodoh bilangan, dengan ertinya, dengan 5 contoh ayat setiap penjodoh bilangan.  Suruh Along ngan kawannya tulis..aku tolong taip jer.  Hari ni wat cover lak..dah macam nak buat paper orang universiti jer gayanya..sibuk sesangat...Nak wat camner..kalau nak biarkan diaorang yang taip..maunya tak siap lagi.  Suruh diaorang cari sendiri penjodoh bilangan dan buat ayat sendiri...ada yang salah..aku tolong buatkan. Macam biasalah...Dulu2 rasa dek aku tak ada folio pun aku buat...yang ada cuma..wat kajian tempatan..siap bakar tepi2 kertas nak bagi cantik..semuanya tulis tangan..sekarang jer..cikgu2 bagi buat dengan komputer.  Dulu2 mana ada komputer...naik lenguh tangan menulis..kalau nak gambar pun kena amik sendiri..cuci gambar sendiri..tampal dalam buku..sekarang ni tak yah..google jer kat internet..print n tampal..senangnya...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan