Isnin, 9 Januari 2012

Cerita Ceriti Sekolah Anak

Rindunya blog ni...lama tak update.  Sibuk menguruskan anak2 ke sekolah.  Aku pun masuk sekolah sekali walaupun anak dara aku tur tak menangis pun.  Start hari pertama sekolah 4hb. tur...sampai 6hb...aku ngan My Incik Aidil ulang alik ke sekolah.  Memang penat giler.  Pagi hantar sekolah agama...balik tengahari pergi sekolah kebangsaan...Dah lah panas terik tak hingat..Yang aku risau pasal nak beli makanan masa rehat.  Bebudak memang ramai giler.  Nak cari anak dara dalam ramai2 tur memang tak jumpa.  Ada yang menangis..ada yang tak dapat makan...berebut2 masa nak beli makanan.  Yang hangin tur...pentadbir kantin tur tak ada inisiatif langsung nak membantu bebudak beli makanan.  Lembab giler kejernya.  Nak isi air pun terkial2.  Memang aku ngan My Incik Aidil sound direct kat orang tur.  Nak meniaga tapi tak tau cara nak meniaga..huhuu...Kesian tengok bebudak menunggu sampai loceng dah berbunyi, tapi makanan tak dapat lagi.  Last2...aku tolong jual air sebab budak yang isi air tur lembab giler.  Gerammmmmm.....sangatttttttttttt........Yang anak dara aku ni biasalah makan sikit tak cukup..nak bertambah2...Harapkan Angah jaga adik ntah ke mana hilangnya.  Ada satu hari tur...dah pesan banyak kali..rasanya dah nak 100 kali pesan suruh tunggu waktu balik dekat tempat tur...tetiba My Incik Aidil nak amik...dia tak ada lak kat situ..yang ada Angah sorang.  Ingat tak keluar dari kelas lagi...rupa2nya pergi merayau dekat kantin main public phone.  Bila tanya..katanya cari abah kat kantin..haru biru....Harap2 hari ni boleh berdikari.  

(Gambar dalam HP..tak upload lagi)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan