Khamis, 27 Oktober 2011

Cerita-Ceriti

Salam sayang blog iniaku...hahaha..dah lama tak bercerita erk...padahalnya banyak citer.  Semalam cuti Deepavali...Hepi Deepavali bagi penganut hindu sumer...macam hari Isnin lak hari ni.  Tak pegi mana2 pun. Dok umah jer.  Ajak hubby beli kek untuk Ikah n Angah...hubby kata tunggu lah hari cuti.  Birthday dia orang tak buat lagi.  Sian dia orang..Angah lak birthday jatuh pada hari pertama periksa akhir tahun...tu pun asyik tanya jer.  Bila nak beli kek untuk dia.  Tunggu yer Angah n Ikah..nanti ibu beli kek besar untuk anak2 ibu...Semalam anak dara aku ada tanya aku...Allah tengok kita ker...kita tengok Allah ibu? Aku pun jawab..Allah sentiasa tengok kita....kita tak dapat tengok Allah.  Allah ada kat mana2...Anak dara aku jawab lak...Allah ada kat mana ibu..tak nampak pun....Huhuhuhu...mati kutu nak menjawabnya...Aku pun jawab..memang kita tak nampak Allah...Turlah yer..anak2 zaman sekarang...pertanyaannya sungguh mencabarnya..bukan macam kita dulu.  Tak ada pun nak tanya kat mak macam tur.  Malam tadi lak anak dara aku tanya pasal bila aku nak kemas umah..wahhhh...bukan main lagi tanya..Aku pun jawab tadi dah kemas..hari Sabtu lak kemas..Kenapa..Ikah nak tolong ibu kemas ker? .... Takkkk...Ikah nak cari telefon Ikah hilang..huhuhu...pas tu siap kira lagi baper hari nak sampai hari Sabtu....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan