Isnin, 30 Mei 2011

Pindah Rumah

N3 aku kali ni bukan pindah rumah baru.  Tapi pindah dari rumah sewa ke rumah sewa yang lain, coz tuan rumah nak robohkan rumah sewa aku tur.  Lama gak cari rumah sewa.  Naik tension kepala memikirkannya. Tuan rumah asyik tanya bila nak pindah...bila nak pindah...dia ingat senang nak pindah dengan anak2 aku yang sekolahnya....dengan barang2 aku lagi.  Masalah tu jugak yang menyebabkan aku dah lama tak bercerita dalam blog aku ni.  Kepala pusing.....lagi satu masalah, loan aku kena reject ngan treasury.  Ntah apa silapnya, katanya nama penjual tak ada lagi dalam geran...memang lah rumah tur milik penjual tapi atas nama pemaju lagi..sebab rumah tu taraf strata title.  Nak tukar nama makan masa/tahun ..setahu aku lah...Kena cari bank lain lak nak buat loan...tensionnya aku....ingat senang jer apply loan kerajaan, tapi haram.....rupanya susah jugak.  Aku apply ING Home Loan.  Tengok lah 2 - 3 hari resultnya...susahnya nak beli rumah second hand ni...mungkin time aku beli susah...orang lain beli ok jer...dugaannnnn....Berbalik pada cerita aku pindah rumah...hari Jumaat tur aku derma darah, balik rumah dah kena kemas rumah coz  Sabtu nak pindah.  Barang punyalah banyak...badan rasa lemah lutut sebab amik darah siangnya...orang lain ok jer..aku lak rasa lain macam.  Mungkin piyed aku tak stabil kot...Hari Sabtu tur dari pagi kemas barang...berenti time makan jer..pastu sambung balik.  Mujur ada anak2 ibu tolong angkat barang2 ringan.  Kesian hubby sampai sakit pinggang angkat barang2 berat...Tq Ipin, Ina n Sidiq tolong pindah rumah...

2 ulasan:

  1. nak pindah rumah atau nak sewa lori bleh tel sy 0123012810

    BalasPadam
  2. pindah pejabat boleh..kol dulu 0132780146

    BalasPadam