Isnin, 23 Ogos 2010

Kedai Seluar Besar

Hari Sabtu tak pegi mana2 dok rumah jer...pagi2 lagi hubby aku dah kuar ada hal ngan keter dia ler..aku ngan anak2 tak ada xtvt menarik pun..Hari Ahad lak, hubby kuar lagi pagi2 lagi..tak settle lagi keter dia..malas nak layan.  Tapi dia kata nak berbuka kat luar ...restoran kat Jalan Ulu Kelang..nama restoran tur Restoran Bamboo House..tunggu punya tunggu sampai kul 5.30 tak balik lagi..anak2 aku sumer dah siap dah..sempat posing lagi anak dara aku..biasalah dia ... kalau dah pakai cantik2 tur..jumpa kamera dalam beg aku, dia suruh amik gambar dia..sampai kul 7.00 baru hubby aku balik..aku tak cakap banyak pun. Maklum ler poser..kalau cakap karang tau2 jerlah..hati memang pendam jer..sebab dah lewat dah..nama pun nak makan kat restoran mesti tempat penuh.  Tak booking pun..lagipun tempat tak pernah pergi.  Bila dah sampai kat restoran tur, aku lak kena turun tanya ada tempat lagi tak..berbaris punya lah panjang..aku tanya orang kat situ kena booking dulu ker..orang tur kata kalau bulan poser kena booking..aku tanya gak..ikut kepala ker bayar..mak aiii..mahalnya..dewasa RM49, kanak2 RM29.  Tak jadi kami berbuka kat situ, tempat pun penuh..harga tak yah cakap ler...tak berbaloi makan nanti..patah balik Ampang.  Hubby tanya nak makan mana?  Ikut sukalah..anak2 yang poser..itu ayat merajuk ler tur..Nak pegi Banana Cafe jauh gak..waktu berbuka dah nak masuk.  Anak dara aku kat belakang, menyahut "kita makan kat kedai seluar besar tur jerlah abah"..akhirnya..kami berbuka kat kedai makan kat belakang rumah jer lah..alkisahnya..kedai tur anak aku panggil kedai seluar besar..sebab kedai makan tur sekali ngan kedai baju bundle..ada seluar besar trademark kat atas kedai tur..k lah..untuk sukasuki, gambar anak dara aku posing tunggu hubby balik..








Tiada ulasan:

Catat Ulasan