Jumaat, 25 Jun 2010

UPSR dan PMR Dimansuhkan????

Surat khabar, TV dan radio tengah rancak pasal Piala Dunia...isu UPSR dan PMR dimansuhkan...bagi aku yang ada anak bersekolah rendah dan akan hadapi kedua2 periksa tur, tak tau nak komen apa2.  Aku pun pernah amik UPSR dan SRP (dulu2) sekarang PMR.  Kedua2nya penting.  UPSR untuk mengetahui tahap pendidikan semasa sekolah Rendah..PMR lak sekolah menengah...kalau nak mansuh pun mansuhkan PMR jerlah sebab SPM dah ada..hala tuju murid2 akan ditentukan selepas SPM...samada ke Menara Gading atau Menara lain...Tahap pendidikan sekolah rendah sekarang dah lain tak macam dulu lagi..sekarang dah macam sekolah menengah...aku nak mengajar anak aku kena rujuk buku gak..sebab cara belajar sekarang tak sama macam aku belajar dulu...sampaikan kena wat assignment guna komputer..kalau kat umah tak ada komputer ... mak ayah ler kena wat kat tempat kerja...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan