Isnin, 21 Jun 2010

Menyambut Menantu...

Hari ni dah masuk kerja balik setelah cuti 3 hari.  Urus kenduri-kendara adik.  Hari Sabtu hari tur pergi umah lelaki lak.  Majlis menyambut menantu.  Hari Sabtu pagi2 lagi selepas Subuh bertolak dari kampung kul 8.30 pagi.  Katanya jauh gak dalam 3 jam.  Bajet nak sampai sana kul 10.30.  Tak ramai yang pegi cuma adik beradik jer.  Pengantin lak kena bawak keter sendiri..tak ada orang nak bawakkan..nak suruh aku takut lak ke lain hehehe.  Macam ribut pengantin bawak keter...kami yang dok follow kat belakang ni melambung2 cam naik kuda jer sebab nak kejar takut tak tau jalan...sabor jer lah...anak aku sampai muntah2.  Memang anak dara aku tur mabuk kalau naik keter..tak tahan jalan jauh..macam aku.  Dia muntah bukan dalam keter aku, tapi dalam keter pengantin sebab masa berenti kat Petronas anak aku nak naik keter pengantin katanya naik keter abah pening..sama jer..Bajet sampai kul 10.30 tapi lewat ckit sampai dalam kul 11.00.  Dok umah pakcik pengantin sebab diaorang nak bersiap kat situ.  Ingat baju pengantin dah ada, tapi mak andam lak salah bawak baju..kenalah mak andam tur tukar baju lak.  Bukannya dekat...kat Kuantan lak tur kedainya..tunggu jerlah ...dekat 2 jam dok kat situ.  Keluarga aku dah wat macam umah sendiri umah tur..yang dah tertidor pun ada...nak wat camner ...letih.  Mak aku siap mandi lagi...Baju sampai dalam kul 12.30...kul 1 lebih baru bertolak g tempat kenduri.  Sesi air mata ada lak..aku bukan boleh tengok mak aku nangis..aku pun nangis gak...maklum ler anak pompuan dah tak ada nak kawin lepas ni..tinggal lelaki jer dah...

Tunggu lama sangat...mak ngan ayah..

Adik tengah bodek ayah ler tur...

Macam umah sendiri...





Pengapit bidang terjun..kejap jer..




Sempat posing...sebelum berarak..




Dah tukar pengapit...






Muka penat...




Ayah aku merasa gak merenjis...



Sopan ler tur...

Giliran hubby aku lak...




Muka dah kenyang...

Tak kontrol langsung...tau ler lapor...

Mak aku...habis makan...lapor gak tur...

Muka dah kenyang..

Potong kek yang keras...mujur anak aku tak gigit..hahaha


Kontrol ayu...


Sama tapi tak serupa..

Biasalah ler..posing lagi

Keluarga aku...

Keluarga aku semua..tiada dalam gambar Amir n Madi





Arisa nangis..

Selamat Pengantin Baru...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan