Isnin, 13 Mei 2013

Dah Pandai Hisap Botol

Hari Jumaat hari tur...masa nak amik Intan Payung Syahir kat umah Kak Ela (pengasuh)...dia bagitau Intan Payung Syahir dah pandai hisap puting botol...alhamdulillah..syukur sangat2...berkat doa aku dan Incik Aidil.  Satu berita yang amat menggembirakan aku dan Incik Aidil...Esoknya..hari Sabtu..lepas mandi pagi Intan Payung Syahir...susu pun dah pam...suruh Incik Aidil cuba bagi...takut lak..kat rumah tak nak sebab ada aku...memang dia minum sampai habis 3oz.  Happy lah sangat.  Harap2 selesai lah masalah tak nak puting botol tur...RUPA-RUPANYA sekejap jer maunya...bila dah tengahari tur..try bagi puting botol..haram maunya.  Agaknya dia tau ibu dia cuti dan ada kat rumah.  Dia nak yang original gak..tak nak yang tipu2..huwaaaaaa....bila sua jer puting botol...dia kemam jer..tak hisap pun...last2 tak nak bazirkan susu..guna picagari.  Habis gak susunya...tapi lambatlah sikit.  Naperlah Intan Payung ibu cam tur...agaknya salah aku gak...bila dah bagi puting botol..aku selang2 gak ngan B aku sebab nak mengulitkan dia tido..

Hari Ahad lak langsung tak nak botol...terpaksalah berpicagari semula...amik ko...harap2 hari ni tak buat perangai yer Intan Payung...

Opssss...kengkawan, hari ni dah 3 Rejab..dah nak masuk bulan Ramadhan..mana2 yang belum ganti puasa tur..bolehlah beransur2 dari sekarang...AKU..alhamdulillah...tahun lepas full puasa...sebab masa tur tengah pregnant.  Pregnantkan si Intan Payung Syahir yang banyak karenah..tapi menghiburkan.  Semoga jadi anak yang soleh...Aminnnn....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan