Khamis, 17 Mac 2011

Sesajer....Luahan

Aku tak pernah dengki pada orang...kenapa orang dengki dengan aku.  Aku tak kaya, tak berpangkat, tak berharta...bagi aku harta aku cuma seluruh keluarga aku.  Keluarga aku tak ternilai harganya.  Aku tak kisah orang nak cakap pada aku, aku boleh tolong orang bila aku senang...aku tak nak lupa diri.  Itu pesan ayah ngan mak aku bila duduk kat rantau orang.  Bila dah ke langit, jangan lupa rumput di bumi...sampai sekarang aku ingat.  Aku tak dilahirkan dalam keluarga yang senang dan tidak berpelajaran tinggi.  Tapi aku bersyukur dengan semua yang aku ada.  Kalau nak ikut rentak orang, tak terikut...terimalah seadanya...yang penting aku tak lupa ngan mak ngan ayah...untuk adik2 aku...walau apa kita lakukan di muka bumi ini...jangan lupa pada mak ngan ayah.  Apa2 yang kita buat, perlu restu dari mak ngan ayah....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan