Rabu, 13 Oktober 2010

Member Baik Aku

Dah lama aku tak update blog aku.  Arini aku rajin-rajinkan jari jemari aku untuk mengupdate blog aku. Bukan tak ada citer nak citer, tapi tak berkesempatan nak update..bila buka blog jer..ada jer kejer lain nak wat..maklum ler bukan hak milik kekal..hahaha...Hari minggu lepas housemate lama aku masa bujang ajak aku pegi umah dia kat Sungai Besi.  Memula memang tak nak pegi sebab esoknya kejer. Penat lak nanti.  Member aku lak dah masak laksa ngan nasi impit.  Terpaksa ler aku pegi.  Lagipun dah lama tak jumpa dia.  Banyak mender nak citer...member aku ni kalau diikutkan pangkat kakak ngan aku coz dia lebih tua dari aku.  Kadang2 aku panggil akak kadang2 aku terlupa lak nak panggil akak.  Gemboi jer...hahaha.  Dalam ramai2 member, member aku yang sorang ni paling aku percaya dan paling baik ngan aku..Sebab masa bujang kami berdua sama2 susah, sama2 senang.  Tak kedekut, tak mengungkit...faham ngan aku.  Nak kata tak pernah bergaduh, pernah gak..tapi biasalah...kami berdua dah macam adik beradik...Duit dia duit aku, baju dia baju aku..pendek kata sumer keperluan kami share...Pernah kejer satu ofis...Dia kawin pun aku jadi pengapitnya...Banyak kenangan manis dan pahit aku ngan dia...Walaupun dia nampak brutal tapi realitinya hati dia terlalu baik...Aku harap dia dapat menempuh hari2 mendatang dengan tabah dan kuatkan semangat..kadang2 kita tak tau, dugaan yang datang terlalu berat untuk kita hadapi..baik buruk sumernya dah ditentukan oleh Allah...








Tiada ulasan:

Catat Ulasan