Rabu, 11 September 2013

Alkisah ... Harus ker?

Harus ker Intan Payung Syahir tur nak dicampur susu formula..huwaaaa...rasa nak nangis...bekal pada pengasuh pun dah kurang.  Nasib baik dia dah makan bubur nasi.  Kalau tak mau haru biru...Rasa cam tak sampai hati nak campur susu formula.  Hari2 pam dekat ofis pun dapat 12 oz...malam pam dapat 3 oz..semua tur untuk bekalan esok...susu EBM memang dah licin...sebabnya hujung minggu tak pam.  Tapi aku bersyukur sesangat sebab Syahir dalam fully BF Exclusive tanpa campur2 sehingga umur 6 bulan...masuk 6 bulan baru beri bubur nasi.  

Sekarang ni rutin harian aku bertambah sikit waktu malam untuk menyediakan bubur nasi.  Bukannya guna slow cooker...masak macam biasa.  Pastu nak buat pureenya lagi...blender lagi...kalau malam2 tur jiran mesti dengar blender aku mengaum...Sekarang ni tengah tunggu baby bullet yang comel macam kat bawah ni...beli online..tapinya belum sampai lagi...RM99 free postage.  Tengah bersabar menunggu..harap2 minggu ni sampai.  Sebabnya sekarang ni guna blender biasa kat umah..bukan yang blender cili tur...guna blender kering..memang jahanam dah aku kerjakan...huhuhu..




Niat dalam hati memang tak nak beli nestum....moga2 kerajinan aku ini akan berterusan...hahaha...Kalau ada usaha mesti ada kejayaankan...bukannya kedekut nak keluarkan duit beli nestum..tapinya ada terbaca sesuatu...cam konfius sikit.  Anak2 yang lain bukannya tak makan nestum..masa tur memang tak buat bubur nasi or puree langsung.  

chaiyok..chaiyok..chaiyok...Asmah..teruskan usaha...demi Intan Payung Syahir....




Tiada ulasan:

Catat Ulasan