Rabu, 29 September 2010

Garam Ku Sangka Gula...

Semalam nak dijadikan cerita..masa nak hubby aku nak berbuka puasa ada yang request nak milo ais.  Yang anak dara aku lak nak 'milo cair'.  Ntah apa yang dia mintak aku pun tak faham..aku angguk jer lah.  Aku cepat2 ler bancuh coz waktu berbuka dah dekat...mula2 aku kacau milo ngan susu lah..past tur aku nak tambah gula sikit..amik ler bekas gula...dalam 4 sudu aku masukkan.  Memula tadi sedap rasanya..bila dah masuk gula tur apasal milo jadi masin..sedangkan aku amik bekas gula.  Memang aku tau tur memang bekas gula bukan bekas garam..Aku amik semula bekas gula tur, rasa ngan jari..masin gak..apahal lak gula jadi garam..ooooo..baru aku ingat, aku pernah amik garam yang kusangkakan gula dalam satu tupperware kecik campur ngan tupperware besar tur..amik kau...habis gula aku dalam tupperware besar tur...aku buang part yang atas sekali dalam tupperware tur, harap2 gula kat bawah leh guna lagi..bancuh lak sirap, manis2 masin jadinya..tak minum gak..minum air putih jer lah hubby aku ngan anak2..nak wat camna..kesalahan teknikal yang tidak disengajakan..
Gambar Pak Google...Gula...

Gambar Pak Google...Garammmm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan