Rabu, 4 Disember 2013

Citer Ganti Berganti


Wahhhh....banyaknya sarang labah2...itu maknanya dah lama tak update ler tur.  Kebizian yang melampau ... dan macam2 masalah melanda.  Masalah pengasuh anak yang terpaksa cuti sebab anak masuk hospital ...terpaksa bawak Syahir ke ofis lagi dalam keadaan dia yang tak sihat.  Memikirkan apa orang kata bila aku angkut anak aku ofis ... bila ada anak nak buat kerja pun tak boleh ... lebih2 lagi sebab demam.  Lagipun terpaksa bawak tur sebab start 28 hingga 3 haribulan aku apply cuti.  Untuk tidak membanyakkan cuti aku tur ... tur ler jadinya.  Tapi aku kena redha gak ... terpaksa EL 1 hari untuk jaga anak demam dan balik half day ... sebab musabab yang sama.  Tq boss sebab faham ... 
Dalam demam2 tur aku bawak balik kampung jugak sebab dah janji ngan anak2.  Sebab minggu ni jer boleh balik kampung.  Sebelum balik kampung..singgah klinik dulu amik ubat lain untuk Syahir ditambah dengan antibiotik.  Sebab sebelum ni ubat tiada antibiotik .... demam Syahir semakin teruk bila malam.  Pukul 2 - 3 pagi asyik sedar dan menangis.  Kat kampung bagi air kelapa jugak ... petua orang2 tua kena ikut.  Demam tetap tak kebah juga.  Makan ubat kebah sekejap jer ... minum susu ngan makan pun tak nak.  Dah kecut dah.  Dalam hati memang risau .. sebab takut kena jangkitan kuman dan mengakibatkan lelah.  Masuk ubat buntut pun dah buat .. tapi sekejapnya kebah demam.  Malam jer start demam balik ... Dengan izinNya ... masuk 10 bulan usianya pada 1hb hari tur ... demamnya pun kebah.  Alhamdulillah ... syukur sangat2.  Makan pun dah boleh walaupun sedikit.  

Macam biasa hujung tahun cuti sekolah ... abang dan kakaknya tinggal di kampung ... nak pulak musim hujan sekarang ni.  Tengok hujan jerlah ... 




Tiada ulasan:

Catat Ulasan