Isnin, 4 November 2013

Puri Memuri Makanan Syahir

Hingga hari ni, aku masih merajinkan diri aku untuk membuat makanan Syahir.  Belum lagi makan nestum.  Alhamdulillah...dia pun berselera jer.  Sehari sebelum, malam tur dah stand by kan diri untuk membuat makanannya.  Aku tak guna pengukus sebah remeh sikit walau hakikatnya mengukus lebih berkhasiat dari merebus.  Kalau datang time rajin tur ... aku kukus ... tapi biasanya sayur jer aku kukus.  Kalau kentang, carrot, labu, ubi manis semuanya aku rebus.  Okaylah ... layan gambar jerlah.


sweet potato yang dah siap direbus .. dibiarkan sejuk sebelum diblend.

Dah siap blend ... letak dalam tempat ice ... untuk dibekukan.

Sweet potato ... ready to frozen

Tempat ice yang bertutup yer ... untuk elak anasir2 yang tidak diingini..

Carrot + kentang + ikan bilis 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan