Selasa, 17 April 2012

Perihal Ganti Puasa

Semalam masa aku berbuka puasa...Angah tanya aku..."ibu, ibu tinggal puasa berapa hari?" Aku jawab "10 hari"...padahal tak sampai 10 hari pun.  Sajer jer..nak tengok respon Angah macamana.  Dia termenung jap..mujur tak tanya naper tinggal 10 hari..hahaha..puas nak menjawab nanti.  Last2 Angah bagitau dia pun nak puasa ganti gak..sebab tahun lepas dia tinggal puasa 5 hari..jadinya nak mengganti puasalah...Aku bagitau "Angah, Angah tak yah ganti puasa lagi..nanti penat..kawan2 makan...Angah puasa, tunggu bulan puasa baru puasa".  Anak dara aku yang dok sebelah aku pun menyampuk gak "Ibu, hari tur Ikah puasakan?...aahhh..puasa sekerat hari.  Katanya dia makan kat sekolah agama, sekolah Ampang tak makan..itulah namanya puasa bagi dia.  Along no komen...senyap jer...Bila Angah tanya Along tinggal berapa hari puasa...Along jawab "ntah, tak ingat"...Along, Along...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan