Selasa, 17 Julai 2012

Balik Kampung Makan Durian

Hari Sabtu ngan Ahad ada kat Pahang..balik kampung aku.  Beria2 mak ngan ayah suruh balik sebab durian dah gugur.  Bajet memang nak balik..tapi bulan puasa.  Tapi bila tanya Incik Aidil nak balik tak makan durian..dia pun on jer..horeyyyy..dapat balik kampung.  Cumanya Along tak dapat balik sebab ada perlawanan bola sepak kat sekolah..bila kata tak payah pergi..sebab nak balik kampung..Along dah macam nak merajuk.  Fikir gak nak tumpangkan Along tidur kat jiran rumah sewa lama aku tur...tetiba teringat ada adik kat Pandan Indah...fuhhhh..lega sikit.  Suruh dia amik Along lepas main bola sepak nanti.  Nak biarkan dia tinggal kat rumah memang tak yakin, walaupun dah besar.  Hari Sabtu bertolak balik...hari Ahad balik semula kat KL.  Tur pun dah petang baru bertolak...ingat lepas Zohor ker..Tapinya ada orang jatuh sakit...makan durian banyak sangat...sapa lagi kalau bukan Incik Aidil...dah driver sakit sapa nak bawak keter..nak harapkan co pilot yang tak tahu memandu ni..jawabnya....hahaha...tunggulah demam dia kebah sikit..sian nengoknya.  Tur lah..panas2 makan durian..pas tur berjemur lak kat tengah panas...amik ler penangannya.  Aku makan gak, tapi tak lah banyak..cumanya pening2 lalat jer.  Jenuh gak mencurahkan minyak cap kapak kat kepala..best jer...berangin n sejuk..Mujur lah hilang pening aku tur.  Incik Aidilnya kalau demam memang teruk...berselimut tengah2 hari..nak bagi keluar peluh.  Jelun air asam jawa..minum air cap badak...tapinya tak kurang2...mujurlah petang tur ada lega sikit kot nak bawak keter.  Sampai KL terus down..malam tur gak pergi klinik.  Esoknya MC.....

nilah durian yang menyebabkan Incik Aidil demam tur...

sama di atas...

Sebelum demam..teruja 

Tengah beria mengopek durian...

wah sakannya...


naper muka cam penyu...

Makanlah sorang2...

Buah tak banyak tapi ulasnya bertindih dok dalam pangsa...





1 ulasan:

  1. sedapnyer doyannn...

    makneng follow sini
    jemput follow makneng

    BalasPadam