Rabu, 15 Februari 2012

Kasut Tercicir n Salah Spender

Lupa nak citer perihal aku terlewat bangun.  Hari semalam yakni hari Selasa...tetiba hubby bagitau dah pukul 6.40 pagi.  Alamak..lewatnya.  Apa lagi macam lipas kudung aku buat kejer semua.  Baju aku memang pepagi baru aku gosok..pilih baju yang senang gosok jer lah.  Along pun kena pergi sekolah kul 7..suruh mandi ala kadar jer.  Dah tak tau nak buat camner lagi..memang dah lambat sangat.  Siap kan barang2 anak..mana yang patut bawak nursery..tur lah tak nak siapkan malam2..pagi2 baru nak amik itu ini..kan dah terkena..hahaha...Naik motor sebelah bahu kiri beg Angah, sebelah kiri beg Along...Beg Angah ada kasut sekolah hubby sangkut.  Masa langgar bumper...tercicir lak kasut tur kat tengah jalan raya..huhuhu...camner lah boleh jatuh...dah sampai baper meter kat depan ada orang bagitau "bang..kasut sekolah jatuh kat belakang tur"...patah balik nak amik kasut.  Kereta lak banyak lalu..mujur tak langgar kasut tur.  Dah lah lambat..ada lak halnya..Dah sampai nursery, hubby kata tertinggal pas kejer dia kat umah.  Patah balik nak amik...memang nak jadi citer dan ditakdirkan datang lambat ofis.  Penat giler rasa...

Masa balik dari ofis lak..Angah bagitau "ibu, dalam beg Angah ada spender Ikah..Angah tak pakai spender pergi sekolah"...Laaaa...camner leh tersilap beg ni.  Maknanya pagi tadi aku tersalah masukkan spender Angah dalam beg Ikah..spender Ikah dalam beg Angah.  Tanyalah lak Ikah, "Ikah, pergi sekolah tadi pakai spender siapa?".."Spender Angah"..sardin jer jawab.  Tak rasa apa2 pun...yer lah..takkan Angah nak pakai spender Ikah yang berbunga2 tur pergi sekolah.  Kalau Ikah pakai spender Angah..oklah lagi.  Gambar spider man...Sian Angah...Sori Angah...Ibu dah lambat pergi kejer..sebab tur jadi cam tur...

4 ulasan:

  1. 1st time melawat sini hehe...terer rodong buat blog :D

    BalasPadam
  2. sis intan ... tq kak intan..follow ler...

    BalasPadam
  3. igtkan ibunya yg silap spender. Aaaaa :B

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau ibunya silap spender..tak nampak...

      Padam