Isnin, 7 April 2014

Catuan Air April 2014

Hari tu rumah aku kena catu air ... kadang2 2 hari .. kadang2 nak masuk hari ke-3 baru ada.  Ingatkan akhir bulan Mac dah selesai bab catuan air ni ... tup..tup..tup keluar lak pengumuman catuan dilanjutkan hingga ke akhir April.  Amik ko...lama lagi tu.  Harus terima dengan redha walaupun keterpaksaan...huhuhu...alhamdulillah 2 hari cuti ... Sabtu n Ahad ... air ada ... jadinya dapatlah aku mendobi sepuas2 hatinya.  Last2 bila dah mendobi banyak tu ... tang nak menjemur lak jadi hal.  Sekarang lak musim hujan ... jadinya kena ikut giliran menjemur lah yerk.  Mana baju yang perlu dijemur dulu ... didahulukan .. mana yang kendian tu kena tunggu ler ... maklum ler duduk kat umah bertingkat2 ni ... space nak menjemur tu terhad.  Kadang2 bertindih2 kain di jemuran ... Rasa2nya kat apartment yang aku duduk ni ... umah aku jer yang selalu ada kain kat ampaian ... tak pernah tak ada.  Jadinya bila orang nak datang tur .. bagitau jer rumah yang banyak baju kat ampaian tur umah aku ler ... hahahaha ....

Hari ni hari pertama puasa ganti ... badan lemah sikit sebab Si Intan Payung Syahir asyik nak menyusu jer waktu malam.  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan