Isnin, 12 Disember 2011

Jom Makan Durian

Alhamdulillah...Allah masih memanjangkan umur aku untuk membebel dalam blog aku ni.  Apalah yang nak dibebelkan.  Nak citer pasal makan durian ngan pegi karaoke jamban.  Huhuhu...Hari Sabtu baru-baru ni bangun awal pagi coz kat umah ada mak saudara suami..Mak Yong...kena siapkan sarapan pagi..walaupun aku tak masak pun sarapan pagi..My Incik Aidil beli nasi lemak. Pepagi tur tunggu mak saudara sorang lagi dari Sentul datang umah coz diaorang nak pergi LHDN amik borang untuk bantuan kerajaan RM500 tur.  Semua tur ibu tunggal...memang patut dapat pun.  Nak dijadikan citer, kononnya My Incik Aidil bawak ler sekali pay slip aku ngan dia ke LHDN tur...try tanya dapat ker bantuan tur kalau gaji banyak ni.  Terus kena reject sebab bila combine 2 orang memang lebih ler.  Samalah jugak ngan kawan dia yang mengikut sekali pergi tur.  Huhuhu...Ingatkan gaji pokok...kalau gaji pokok lepas ler.  Bila dah kira gaji pokok termasuk buahnya sekali...sendiri mau ingat.  Sekejap jer diaorang pergi LHDN tur sebab tak ramai orang...mungkin orang pun masih tidur lagi.  Pas tur hantar lak mak2 saudara My Incik Aidil ke Sentul balik rumah.  Sampai sana perut lapar lak...anak dara aku biasalah dah mintak nasi.  Aku pun masak ler telur hancur...lauk kesukaan Ucu...dah memang lauk kegemaran adik beradik aku masa kecik2 dulu.  Uols tau tak apa tur telur hancur..tak tau nanti kita citer erk.  Dah mengenyangkan diri .... terlelap lak sampai pukul 3 lebih.  Huhuhu..Habis citer kat Sentul..kita citer pasal nak makan durian.  Anak dara aku pun dah sihat dari batuk2 dan tak makan ubat dah.  Jadinya boleh ler aku menjalankan misi nak membeli durian...My Incik Aidil ajak beli malam tur kat Taman Cempaka...kat situ memang banyak durian.  Terus jer makan kat situ.  6 biji sumernya...amik ko..makan 3 orang tapi sampai 6 biji.  Last2 surrender...tak larat makan dah.  Dah kekenyangan makan durian..My Incik Aidil ajak pergi karaoke jamban.  Tau ker karaoke jamban tur apa...nanti kita citer jap lagi...huhuhu...











Tiada ulasan:

Catat Ulasan