Rabu, 18 Jun 2014

Buah Kuinin

Hari ni badan rasa cam melayang2 badan ke udara...ringan ke aku??? Hahahaha..maunya ringan.  Asyik makan jer.  Mana nak ringan...Bila ntah nak ringannya.  Okaylah..nak story mory pasal citer yang rasa dah basi dah.  Tapi cerita gak ler ... Hari tu adik balik kampung, kata kat umah ada musim buah.  Buah durian, buah kundang, buah kuinin .... hari2 asyik update kat wasap makan tidur makan buah.  Huhuhu ... memang favourite aku tur ... nak pulak dengar buah kuinin lagi ler terliur.  Citer pasal buah kuinin ni...kat kampung tinggal 1 pokok jer lagi belum ditebang.  Yang lain semua dah tak ada.  Mak kata masa kecik2 dulu aku ada tanam satu pokok...memang berbuah lebat sebelum ni.  Pastu nak buat kenduri ke apa ker ntah ... aku pun tak ingat ... pokok tur ditebang ... sekarang ni tinggal pokok yang akak aku tanam jer.  Pokok yang abang aku tanam pun kena tebang gak.  Harap2 pokok ni tak ditebang yer ayah...huhuhu....Nak dipendekkan cerita, mak kirim ler sekotak buah kuinin tur kat adik aku ... berkobar2 aku menerimanya ... kena agihkan kepada adik beradik lain.  Memang makan sepuas2 hati ler ... tur pun ada lagi sikit kat umah.  Incik Aidil ngan anak2 lak kalau tak dikopek buah tur, tak adalah nak makan ... Jadinya bila aku kopek, berebut2 ler ngadapnya .... termasuklah Intan Payung Syahir ... 

Ni ler rupa buah kuinin ... gambar Pakcik Google jer ...

Buah yang dah dikopek ... Pakcik Google gak....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan