Rabu, 15 Januari 2014

Cuti Maulidur Rasul .. Ke Tasik Ampang Hilir

Semalam cuti Maulidur Rasul .... aktiviti kat umah ingatkan nak kemas2 umah.  Tapi cam biasalah ... bila si kecik tur dah bangun ... semuanya terbantut.  Nak pulak dah dapat kaki ni .. nak kena pantau jer.  Berjalan pun terhuyung hayang lagi ... tapi kadang2 cam dah berlari jer.  Bila acahnya ... mulalah menciput .... pas tur asyik jatuh jer ... maunya sakit punggung tur.  Incik Aidil ngan Angah n Ikah dah pagi2 lagi keluar nak berarah sempena Maulidur Rasul.  Siap pakai baju melayu lagi.  Along biasalah ... selagi tak gerak dari tidur tak bangun.  Bila bangun mulalah tanya ... adik2 mana.  Along2 ... bilalah nak belajar bangun pagi ni.  Bila ada main bola ... bolehlah set bangun pagi yer .... Pagi tur cuma goreng mi jer.  Sebab Incik Aidil ngan anak2 tak ada ... mereka semua ada disediakan makan sampai tengahari.  

Petang lak .... buat roti sardin bersalut biskut .... plan nak bawak pergi ke Taman Tasik Ampang Hilir.  Dah lama tak pergi sana.  Incik Aidil pun ntah camner ... terajin lak nak pergi sana.  Jadinya on jerlah.  Bawak basikal Ikah ngan stroller Intan Payung Syahir ... Menolak sekeliling tasik .... Incik Aidil berjogging ngan anak2 ... aku tolak stroller ... huhuhu ... 



Pertama kali bawak Intan Payung Syahir outing ke tepi tasik ... kemain happy lagi ....

2 ulasan:

  1. akak, sori x dapat borak panjang ritu... nak kejarkan anak dara nak pi toilet, dah x tahan sangat katanya.. huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. tau masz ... mujur tak tercicir ... huhuhu

      Padam