Jumaat, 19 Oktober 2012

Batuk Tak Berhenti-Henti

Perihal anak dara aku yang tak boleh tidur malam tadi...dengan aku sekali.  Kesian tengok dia batuk tak berhenti2...memula ok jer tidur.  Lepas jer habis tengok citer Hantu Kapcai yang ntah apa2 tur...aku pun nak melelapkan mata..start pukul 10.30 lebih kurang..sampai lah nak dekat 12.00 tengah malam..anak dara aku batuk...sampai penat2...rasanya dia kena batuk lelah yang memang dah lama tak menyerang...Disebabkan tak larat nak ke bilik air aku sediakan bekas untuk dia buang lendir.  Batuk lelah ni bukannya ada kahak...batuk yang macam gatal kat kerongkong tur..pastur kering jer bunyinya...Incik Aidil ntah kenapa malam tadi pun batuk tak berhenti2...berlawan2 dengan anak dara aku.  Bagi ubat batuk pun tak jalan sebab bukan ubat batuk lelah...sapu vicks kat dada ngan belakang...masuk ubat punggung sekali sebab badan panas..demam tak kebah lagi...aku ingat malam karang kalau batuk jugak..nak bawak pergi klinik lagi...sebabnya kalau bagi ubat yang ada sekarang ni...membuatkan dia tidur jer...badan pun lemah...kesian tengok....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan